بلاگ

راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند

راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند

امروزه ساعت های هوشمند یکی از محبوب ترین اکسسوری های موبایل هستن که با توجه به قابلیت های آن ها در سطح جامعه بسیار محبوب شده اند و جایگزین ساعت های کلاسیک گردیده اند. برای خرید ساعت هوشمند باید به نکاتی توجه کرد چون تعداد آیتم هایی که هر ساعت هوشمند دارد بسیار متنوع است و با رنج قیمت بسیار گسترده در بازار موجود می باشد. دراین مقاله سعی کرده ایم تمام نکاتی که برای خرید یک ساعت هوشمند می بایست آن ها را بدانیم و در خرید به آن دقت کنیم تا بتواینم انتخاب خوبی داشته باشیم ذکر شده است.

 نکات مهم در خرید ساعت هوشمند

قبل از خرید که میزان بودجه خود را می دانید امکاناتی که از ساعت هم میخواهید برای خود شفاف کنید. تعدادی از افراد فقط به این خاطر تصمیم به خرید ساعت هوشمند می گیرند که بتوانند تمامی تماس ها و پیام هایی که روی گوشی دریافت می کردند را روی ساعت دریافت کنند و با توجه به افزایش سرقت گوشی خیلی از افراد به این دلیل که در طول روز گوشی را از کیف و یا جیب خود در نیاورند تصمیم به خرید ساعتی می کنند که این نیاز آن ها را مرتفع نماید در این صورت فقط می بایست به پشتیبانی از زبان فارسی و رابط کاربری ساعت توجه کنید ولی تعدادی دیگر میخواهند از سایر امکانات ساعت هوشمند به صورت دقیق استفاده کنند مانند پایش فعالیت های ورزشی و میزان مصرف کالری و… در این صورت باید توجه بیشتری به حسگرهای حرکتی و سنسورهای سلامتی داشته باشید.

1- فرم صفحه نمایش

یکی از مهمترین گزینه ها برای انتخاب ساعت فرم صفحه نمایش آن می باشد که با توجه به سلیقه ی شما می تواند مربعی، مستطیلی یا دایره ای باشد که اگر قصد انتخاب تهیه اپل واچ را دارید گزینه ای به جز انتخاب صفحه ی مربعی ندارید.

صفحه نمایش ساعت ها به دو صورت  LCD و OLED  تولید می شود که صفحه نمایش OLED  روشنایی و وضوح بیشتری به شما می دهد ولی مصرف باتری بیشتری دارد اگر فقط قصد چک کردن اعلان ها خود را دارید پیشنهاد آکسفورد به شما انتخاب ساعتی با صفحه نمایش  LCD است.

2-  بند ساعت

ساعت های با بندهای سیلیکونی، میلانس، چرمی، فلزی و … توی بازار موجود هستند شما می توانید همان طور که می دانید با تهیه ی ساعت میتوانید انواع بندها را خریداری نمایید و استفاده کنید ولی بندی که در کارتن می باشد قطعا برای هر شخصی مهم است. بندهای سیلیکونی با تنوع رنگ بسیار بالا، طراحی های جذاب مخاطبین بیشتری را به سمت خودش جذب کرده است.

3- حسگرها

همانطور که در بالا ذکر شد اگر به صورت روزانه ورزش می کنید و قصد پایش منظم فعالیت های فیزیکی خود را دارید  اقدام به خرید ساعت هوشمندی با سنسورهای دقیق نمایید که در این صورت می بایست بودجه ی بیشتری را در نظر بگیرید در غیر اینصورت می توانید با هزینه ای کمتر ساعت مورد نظر خود را تهیه نمایید. لازم به ذکر است که حتی دقیق ترین سنسورهای ساعت هوشمند باز هم با تجهیزات پزشکی میزان خطایی دارد.

4- رابط کاربری ساعت

تمامی ساعت های هوشمند دارای اپلیکیشن(رابط کاربری) مشخصی هستند که از آن طریق ساعت به گوشی متصل می شود و تمامی امکانات ساعت شما از طریق این رابط کاربری قابل کنترل می باشد پس در انتخاب رابط کاربری دقت نمایید

5-پشتیبانی از زبان فارسی

یکی از مهمترین نکات رابط کاربری ضعیف  می توان به پشتیبانی نکردن از زبان فارسی اشاره کرد  در هنگام خرید ساعت هوشمند با قیمت پایین تر حتما به پشتیبانی از فونت فارسی دقت نمایید.

6-باتری و شارژ دهی

اگر حوصله این را دارید که روزانه یا دو روز یکبار ساعت خود را شارژ کنید از ساعت هایی با قابلیت ها و سنسورهای زیاد استفاده کنید در غیر اینصورت ساعت هایی با قابلیت های کمتر و شارژدهی بالاتر استفاده کنید این مورد به طور مثال در مسافرت های کمپی که دسترسی به شارژ ندارید و نگه داری شارژ براتون اهمیت داره میتونه مهم باشه

7-تنوع لوازم جانبی

وقتی ساعت هوشمند تهیه می کنید میتوانید از بند های مختلف و محافظ های مختلف استفاده کنید و روزانه با لباس های  خود ست کنید اگر تنوع لوازم جانبی براتون از اهمیت زیادی برخوردار است قطعا اپل واچ شما را با دنیایی از لوازم جانبی آشنا می کند تنوع در ما بقی برندها کمتر می باشد

پیشنهاد آکسفورد به شما :اگر گوشی آیفون دارید اپل واچ تهیه کنید اگر گوشی سامسونگ دارید گلکسی واچ اگر هوآوی دارید هوآوی واچ و اگر شیائومی دارید یکی از مدل های شیائومی را تهیه کنید که ارتباطی درست بین ساعت و گوشی برقرار شود و بتوانید از تمامی امکانات ساعت به درستی استفاده کنید.

امیدوارم نکات ذکر شده براتون مفید بوده باشه و انتخاب درست و هوشمندانه ای در خرید ساعت هوشمند داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *